بقایای «متروپل» پایداری لازم را ندارد-راهبرد معاصر
علم‌الهدی: سخنگوی دولت گفته «سیاست دولت در مقابل مسئله حجاب سیاست سلبی نیست» | رهبری می‌گویند بی‌حجابی جرم است، مگر می‌شود دولت بگوید سیاستش مقابله با جرم نیست؟ پاسخ یک منبع نزدیک به قالیباف به سخنان نخست وزیر لبنان در خصوص آتش بس قالیباف در گفتگو با روزنامه فرانسوی فیگارو: از هر تصمیم مجلس، دولت و مقاومت لبنان حمایت می‌کنیم خطیب جمعه تهران: اسرائیل منتظر معجزه غزه و لبنان باشد | هشدار جدی برای تل‌آویو و شرکای آن سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان واکنش متفاوت زیباکلام به ترور یحیی السنوار توسط اسرائیل: چقدر می‌گفتند زیر تونل‌ها پنهان شده است محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعداد بازماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر نگران‌کننده است پاسخ یوسف پزشکیان به اظهاراتی که رسایی به رئیس‌جمهور نسبت داد فرمانده نیروی دریایی ارتش به المیادین: واکنش ما شدید و شوکه کننده خواهد بود رهبر انقلاب: تکریم سرکار خانم مصطفوی کاری شایسته است | ایشان با استقامتی که از فرزندِ امام خمینی انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام نشان دادند؛ یک نمونه آن تشکیل انجمن دفاع از فلسطین است فاطمه مهاجرانی: اولویت دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ توجه به اقشار کم‌درآمد است پزشکیان: قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم شهید نیلفروشان در خانه ابدی خود آرام گرفت + فیلم مراسم تشییع شهید نیلفروشان | بدرقه فرزند ایران در آغوش مردم نصف جهان؛ راه شهدا ادامه دارد

بقایای «متروپل» پایداری لازم را ندارد

‌استاندار خوزستان گفت:‌ تلاش خواهیم کرد کار جستجو و آواربرداری امروز به پایان برسد و پس از آن نحوه رفتار با باقی مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 02
کد خبر: ۱۳۶۶۱۰

به گزارش راهبرد معاصر صادق خلیلیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ‌در آبادان با بیان اینکه فاز دوم عملیات مربوط به آواربرداری همراه با جستجوی اجساد احتمالی زیر آوار مانده است که در انتهای این مرحله قرار داریم، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد  کار جستجو و آواربرداری امروز به پایان برسد و پس از آن نحوه رفتار با باقی مانده سازه و چگونگی مدیریت آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار خوزستان افزود: بر اساس اظهار نظر فنی تیم‌های کارشناسی متشکل از کارشناسان نظام مهندسی، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی، سازه متروپل پایداری لازم را ندارد و پس از پایان عملیات جستجو در خصوص نحوه رفتار با باقی مانده سازه متروپل تصمیم گیری خواهد شد. این تصمیم در زمینه پایداری مجدد سازه و یا تخریب آن به صورت طبقه به طبقه، از طبقات بالا به پایین است تا به ساختمان‌های اطراف خسارتی وارد نشود.

خلیلیان تصریح کرد: براساس آخرین آمار متاسفانه تاکنون 37 نفر در حادثه متروپل جان خود را از دست داده‌اند که جواز کفن و دفن 33 نفر پس از شناسایی صادر شده است. اعضایی از بدن چند جانباخته برای شناسایی و احراز هویت به پزشکی قانونی ارجاع شده ‌تا با آزمایش ژنتیکی هویت آنها مشخص شود ضمن اینکه  37 مصدوم این حادثه در روزهای نخست حادثه از زیر آوار خارج شدند.

وی بیان کرد: شکایت کسانی که در ساختمان متروپل سرمایه‌گذاری کرده و دچار ضرر و زیان شده‌اند و نیز شکایت مالکان ساختمان‌ها و فروشگاه‌های اطراف آن که اکنون ایمن نیستند مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار